De vlucht was vertraagd en de klant wil een klacht indienen

Zo’n beetje de grootste ergernis van reizen met het vliegtuig: vertraging! Helaas kunnen we de tijd niet met terugwerkende kracht teruggeven (we zijn helaas Harry Potter niet). Wel kun je natuurlijk een claim indienen voor je klant. Hieronder lees je hoe, wat en waar.

Als je (slimmerik!) gekozen hebt voor onze ‘no explanation, no proof cancellation’ of de ‘no explanation, no proof cancellation’ + ‘repatriëring’- verzekering, ga dan naar de website van onze verzekeringsmaatschappij   Gestion Présence Assistance om daar te bekijken welke stappen je moet ondernemen. Je kan enkel een vergoeding eisen voor vertragingen van minstens 4 uur en met een maximum van €100 per persoon (maximum € 200 per persoon bij meer dan 4 uur vertraging). Je moet de verzekeringsmaatschappij een bewijs van vertraging, uitgegeven door de luchtvaartmaatschappij, overhandigen.

Als je klant  niet voor onze verzekering gekozen heeft, ga dan naar  deze link om na te gaan of de vertraging aan de juiste vereisten voldoet. 

Indien dit het geval is, stuur dan je verzoek via ons contactformulier inclusief het bewijs van de luchtvaartmaatschappij naar ons toe. Onze klantendienst zal de klacht rechtstreeks doorsturen naar de luchtvaartmaatschappij. Na ongeveer 3 maanden (gemiddelde responstijd van luchtvaartmaatschappijen) zal je het resultaat ontvangen.